Kako prodati delujoče podjetje

Mateja Ahej"Koliko je moje podjetje vredno?" je eno izmed prvih vprašanj vsakega podjetnika, ko razmišlja o izstopu iz svojega podjetja. Odgovor še zdaleč ni enostaven, zato smo ga poiskali pri strokovnjakinji za vrednotenje malih in srednjih podjetij, Mateji Ahej.

Z Matejo smo se pogovarjali tudi o tem kaj vse vpliva na vrednost podjetja, ali ocenjena vrednost zajema tudi opremo, zaloge in nepremičnino, kako na vrednost vpliva zadolženost podjetja, kako na vrednost gleda kupec in tudi kako na hitro povečati vrednost podjetja.

Odvetnik Slavko Štepec

Poiskali smo odgovore na nekatera pogosto zastavljena vprašanja, s katerimi se lastniki podjetij srečujete, ko se odločite za prodajo svojega podjetja. Pripravili smo seznam pogostih vprašanj s pravnega področja, ki jih prejemamo z vaše strani, pri odgovorih pa nam je pomagal odvetnik Slavko Štepec, ki ima s pravnim svetovanjem pri prodaji in nakupu podjetij večletne izkušnje, tako doma kot tudi v tujini.

Z gospodom Štepcem smo se pogovarjali o različnih oblikah prodaje podjetja, o tem ali je možno prodati tudi s.p., katere dokumente ponavadi kupec zahteva ob skrbnem pregledu, kako se zavarovati pred morebitno zlorabo informacij, ki jih potencialni kupec pridobi v postopku skrbnega pregleda, kakšne odgovornosti nosi prodajalec po prodaji podjetja in več.

Primer oglasa za prodajo podjetjaKako sestaviti oglas za prodajo podjetja, katere podatke naj oglas vsebuje in na katera vprašanja potencialnih kupcev mora odgovoriti. Osnovna izhodišča in pomoč smo vključili že v sam obrazec za oddajo oglasa na portalu Borza posla, spodaj pa si lahko ogledate kako izgleda vzorno pripravljen oglas za prodajo podjetja, ki na diskreten način poda ravno prav informacij o podjetju oziroma dejavnosti, ki je naprodaj. In ne pozabite, besedilo oglasa naj bo sestavljeno na diskreten način, povedati mora ravno prav o vaši dejavnosti, da bo potencialnega kupca oglas pritegnil, hkrati pa ne sme izdati vaše identitete in identitete vašega podjetja - razmislite namreč, kako bi na informacijo, da je vaše podjetje naprodaj, reagirali vaši zaposleni, vaši kupci in dobavitelji ter kako bi dejstvo, da je vaše podjetje naprodaj lahko izkoristila vaša konkurenca.

Osebna izkušnja s prodajo podjetja - Blaž Zupan
Blaž Zupan, Foto: Aleš Beno

Začetek uspešne zgodbe podjetja Optiprint sega v leto 2008, ko je Blaž Zupan s kolegi in profesorjem na ekonomski fakulteti iskal cenejšo rešitev za takrat zelo drago barvno tiskanje. V sodelovanju s tujimi partnerji so razvili tehnologijo, ki je stroške barvnega tiskanja pocenila tudi za do 90 odstotkov.

Poleti 2009 so ustanovili podjetje Optiprint, posebnost njihovega podjetja pa je bila, da tiskalnikov niso prodajali, temveč so jih ponujali v najem. Poslovni model oddajanja tiskalnikov je bil na trgu odlično sprejet in podjetje je že v svojem petem letu poslovanja ustvarilo 977 tisoč evrov prihodkov in 241 tisoč evrov čistega dobička, rezultat ki se ga ne bi sramovalo večina slovenskih podjetnikov.

V letu 2015 se je rast podjetja nadaljevala, kljub temu pa se je Blaž odločil za prodajo svojega 70% deleža v podjetju. Z Blažem smo se pogovarjali kako je postopek prodaje podjetja potekal in kaj so bili pri tem največji izzivi...

 

×