Kako oceniti vrednost podjetja? 

Pri vrednotenju podjetja ocenjevalci ponavadi upoštevajo različne metode vrednotenja.

Prva metoda temelji na ocenjevanju premoženja podjetja, gre za statičen način ocenjevanja vrednosti, saj nam ta metoda poda vrednost na določen dan, gre torej za metodo, ki ocenjuje vrednost podjetja na podlagi sredstev.

Druga je metoda tržnih primerjav, ta primerja vrednost podjetja z vrednostjo podobnih podjetij, ki so se prodala v preteklem obdobju, upošteva velikost podjetja, panogo v kateri podjetje deluje, trend poslovanja in druge faktorje, ki vplivajo na vrednost pri prodaji podjetja.

Tretja metoda je v praksi najpogosteje uporabljena pri ocenjevanju vrednosti malih podjetij, ko se le ta pripravljajo na prodajo, gre za metodo prihodnjih donosov. Investitor si po tej metodi izračuna v kolikšnem času se njegova investicija povrne in na podlagi tega določi vrednost po kateri je pripravljen kupiti podjetje oz. delež v podjetju.

 

Kaj vpliva na vrednost podjetja?

Izračun vrednosti podjetja je v praksi zelo zapleten postopek saj na vrednost podjetja vpliva ogromno dejavnikov. Prvi in najbolj očiten dejavnik so seveda številke, torej bilanca in izkaz uspeha. Osnovno vrednotenje se lahko izvede na podlagi računovodskih izkazov.

Poleg teh pa na vrednost podjetja vplivajo tudi dejavniki kot so konkurenca, dobavitelji, kupci, tržna pozicija, ovire za vstop na trg, panoga v kateri podjetje deluje, makro slika gospodarskega okolja, zaposleni, procesi v podjetju in podobno.

 

Kdaj je pravi čas za prodajo podjetja?

Vsa podjetja gredo skozi svoj življenski cikelj, ki v povezavi z gibanjem celotnega gospodarstva vpliva na razpoloženje investitorjev. V teoriji je najboljši trenutek za prodajo podjetja, ko je poslovanje na vrhuncu, s prodajo želimo doseči prav to, da bo kupec podjetje popeljal na nov vrhunec. V resnici pa je tako, da je najboljši trenutek za prodajo, ko je lastnik podjetja za ta korak pripravljeni.

 

Kaj je predmet prodaje podjetja?

Pri prodaji podjetja oz. posla je lahko predmet prodaje:

  • podjetje kot pravno-organizacijska oblika,
  • sredstva, torej premoženje podjetja, kot so zaloge, nepremičnine, oprema,..
  • know-how, torej znanje, ki ga podjetje in zaposleni posedujejo
  • stranke in kontakti, slednji so največkrat premdet prodaje pri storitvenih dejavnostih kot so zavarovalniško zastopanje, finančne storitve,...
  • pogodbe - najemne, dobavitelji, kupci, lizingi,...
  • dobro ime.

 

Vpliv lastniške strukture na prodajo podjetja?

Ponavadi so lažji dogovori med manjšim številom ljudi, prodaja posla ni nobena izjema. Če je v igri več solastnikov se delež prav gotovo proda težje, saj ima potencialni investitor bistveno bolj zvezane roke pri oblikovanju prihodnosti, kot če podjetje vodi samostojno.

 

Kako je z obdavčitvijo pri prodaji podjetja?

Prodaja lastniškega deleža v podjetju je predmet obdavčitve iz naslova kapitalskih dobičkov. Podrobnejšo strukturo davka pri prodaji lastnišega deleža vam bo znal izračunati davčni svetovalec, le ta je namreč odvisna od več faktorjev.

 

Kako najti kupca za podjetje, ki je naprodaj?

Trženje podjetja, ki se prodaja je obsežen projekt, in odgovor na vprašanje kje najti kupca za podjetje nima enostavnega odgovora. Ponavadi gre za oseben pristop k vsaki tovrstni transakciji.

Potencialnega kupca se lahko išče tako med partnerji podjetja, to so kupci in dobavitelji, kot tudi med zaposlenimi in menedžmentom. Lahko se namero o prodaji objavi na spletni strani kot je naša ali pa se obrnete na t.i. business brokerja, ta bo poksrbel, da bo prodajni postopek tekel gladko in za vas čim manj stresno in varno.

 

Kakšen je postopek prodaje podjetja?

Prodaja podjetja ponavadi sestoji iz naslednjih korakov:

  • Vrednotenje podjetja in priprava podjetja za prodajo
  • Iskanje potencialnih kupcev oz. investitorjev (oglaševanje, diskretno)
  • Selekcioniranje med naključnimi poizvedovalci in resničnimi investitorji
  • Ogledi in predstavitve
  • Pogajanja
  • Skrbni pregled podjetja s strani kupca
  • Zaključek posla, kupoprodajna pogodba

 

Imam kupca za naše podjetje, kaj zdaj?

Ko najdemo finančno sposobnega kupca za naše podjetje, je le temu potrebno omogočiti skrbni pregled podjetja. Kupcu je potrebno omogočiti vpogled poslovno dokumentacijo, kupec se namreč želi prepričati, da so poslovne in finančne razmere v podjetju takšne kot jim jih prodajate, da ni morebitnih skritih finančnih, pravnih ali procesnih problemov, ki bi lahko ogrozili poslovanje podjetja v prihodnosti.

 

Najpogostejše napake pri prodaji podjetja

Najpogostejše napake oz. razlogi da do prodaje podjetja ne pride so:

  • previsoka cena
  • zavračanje financiranja nakupa
  • napačne informacije v prvi fazi prodajnega postopka, zavajanje
  • nepremišljen izbor potencialnih kupcev
  • poslovno nepotrebna sredstva (jahte, vikendi,...)
  • slaba organizacija in procesi v podjetju.


Če razmišljate o prodaji podjetja in imate kakršnakoli dodatna vprašanja, nas lahko kontaktirate na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate..