Oceno vrednosti podjetja bo potrebno pripraviti ne glede na izbrano obliko prenosa lastništva v podjetju, seveda pa to še posebej velja pri tržni prodaji podjetja.

“Koliko je vredno moje podjetje?” je ponavadi eno izmed prvih vprašanj podjetnika, ko se ta prične poigravati z mislijo o prodaji svojega podjetja.

Strokovno pripravljena ocena tržne vrednosti podjetja lahko pomembno pripomore k uspešnem argumentiranju postavljene izhodiščne cene, ko ima podjetnik za mizo potencialnega kupca za svoje podjetje, posel ali obrt.

Dejstvo namreč je, da je podjetje vredno točno toliko, kolikor je zanj pripravljen plačati kupec. Zato je ključnega pomena za uspešno prodajo podjetja, da je podjetnik, oziroma njegov svetovalec, sposoben na ustrezen način argumentirati postavljeno izhodiščno ceno.

Kako se izračuna vrednost za namen tržne prodaje podjetja?

Vrednost podjetja se lahko izračunava na različne načine. Osnovno vodilo pri izbiri ustrezne metodologije pa je namen vrednotenja. Pri tržni prodaji podjetja se praviloma uporabljajo dinamične metode vrednotenja, ki na vrednost podjetje gledajo skozi denarni tok, ki ga je potrebno obravnavati v ustreznem kontekstu, glede na velikost podjetja in vlogo lastnika v podjetju.

Predlog izhodiščne cene za namen tržne prodaje podjetja pripravimo na podlagi podatkov o primerljivih transakcijah, ki so na voljo v mednarodnih bazah transakcij z zasebnimi podjetji. Osnova za tržne primerjave pri vrednotenju manjših, zasebnih podjetij je diskrecijski denarni tok SDE (Sellers Discretionary Earnings), gre za EBITDA pred izplačili lastniku in pred stroški diskrecijske narave. Osnovna funkcija kazalnika SDE je, da potencialnemu prevzemniku prikaže, koliko zaslužka je v podjetju na voljo, ko obstoječega lastnika in z njim povezane stroške umaknemo iz podjetja. Na ta način definiran denarni tok SDE predstavlja zaslužek, ki je aktivnemu lastniku podjetja na voljo za izplačevanje dohodka in pokrivanje investicije.

Pri ocenjevanju vrednosti podjetja poleg zaslužka upoštevamo tudi druge dejavnike, ki vsak na svoj način vplivajo na vrednost podjetja – tradicija in trend poslovanja, vrednost premoženja, razpršenost kupcev, možnosti za rast in razvoj,… predvsem pa na vrednost podjetja gledamo življensko in ne zgolj skozi številke v uradnih izkazih, saj se zavedamo, da pri manjših, zasebnih podjetjih uradna poročila v večini primerov ne odražajo dejanskega stanja v podjetju.

Se želite posvetovati glede vrednosti in možnosti prodaje vašega podjetja?

Vpišite in pošljite nam odgovore na vprašanja v spodnjem obrazcu. Osnovne informacije o vašem podjetju in poslovanju potrebujemo za pripravo na brezplačen uvodni razgovor na temo vrednotenja in prodaje vašega podjetja oziroma posla. Tekom uvodnega razgovora bomo poiskali odgovore na najbolj pogosta vprašanja, kot so: Kdo vse je lahko kupec vašega podjetja? Kako kupci gledajo na vrednost podjetja? Kakšna je najprimernejša struktura prodaje? Kakšne so davčne posledice takšne transakcije?

Prijava na brezplačen uvodni posvet na temo vrednosti in prodaje podjetja:

Za dodatne informacije in pojasnila v zvezi z vrednotenjem in prodajo vašega podjetja nas lahko kontaktirate:
–   preko telefonske številke 051 868 868 ali
–   email naslova podpora@borzaposla.si.

Hvala za vaše zaupanje,
Tomo Senekovič, idejni vodja in ustanovitelj Borze posla.