Marsikdo se, vsaj na neki točki v življenju, spogleduje z mislijo o podjetništvu. Ideja o svobodnem podjetniškem življenskem slogu, ki posamezniku omogoča, da si sam kroji svoj delavnik in možnost zaslužka, se mnogim zdi privlačna in težko si je zamsiliti, da bi nekdo, ki je uspel ustvariti neko uspešno podjetniško zgodbo, svoje podjetje želel prodati. V pogovoru z našimi uporabniki pogosto slišim “Ampak zakaj bi nekdo sploh želel prodati uspešno, delujoče podjetje?“.

Dejstvo je, da tako kot se človek naveliča svojega delovnega mesta, se lahko naveliča tudi svojega posla in tako kot vsak zaposleni nekega dne dočaka upokojitev, ta dan prej ali slej dočaka tudi podjetnik.

Razlogi za prodajo podjetja so zelo različni. V nadaljevanju navajam nekaj razlogov za prodajo podjetja, ki jih najpogosteje slišim od naših naročnikov, podjetnikov, ki razmišljajo o prodaji svojega podjetja.

Upokojitev – pogosto se pogovarjam s podjetniki, ki so v poslu že 30 let in več, prišel je čas za upokojitev, naslednjika v družini pa ni. Takšna podjetja so zaradi svoje prepoznavnosti na trgu in donosnosti lahko zelo lepa priložnost za nekoga, ki bi s prevzemom takšnega posla vstopil v podjetništvo ali pa tudi za obstoječega podjetnika, da svoj posel razširi.

Zdravje – žal pa vsi podjetniki ne dočakajo svoje upokojitve v najboljši formi. Bolezen je prav tako pogosto razlog, da se podjetnik odloči za prodajo utečenega posla. Podjetništvo namreč zahteva celega človeka in kakšrnakoli odsotnost se hitro lahko pozna pri poslovanju. Včasih je prodaja posla v takšnih primerih najbolj ustrezna rešitev.

Ločitev – včasih je, predvsem v družinskih podjetjih, po ločitvi partnerjev prodaja podjetja edina pot k dokončnemu zaključku poglavja v življenju obeh. Po ločitvi si pogosto ljudje želijo zaživeti na novo in kakršnakoli navezanost na staro življenje je lahko obremenjujoča. Družinskih podjetij je v Sloveniji veliko in takšne situacije niso redke.

Selitev v tujino – zadnje čase pogosto slišimo zgodbe posameznikov, ki Slovenijo zapuščajo s trebuhom za kruhom in podobno, kot to počno ljudje v iskanju službe, se tudi podjetniki odločajo za selitev zaradi iskanja boljših priložnosti in večjih trgov v tujini. Kljub temu, da so v Sloveniji vzpostavili uspešno podjetniško zgodbo, pa je v tujini možnost za uspeh še toliko večja.

Drugi poslovni izzivi – ena izmed značilnosti podjetnih ljudi je, da prav na vsakem koraku iščejo poslovne priložnosti. Rezultat je pogosto diverzifikacija poslovanja na različna področja in ko takšen podjetnik začuti, da je našel nekaj, kar lahko razvije v res donosen posel, se včasih odloči za prodajo ostalih dejavnosti, ki so sicer donosne, vendar v njih ne vidi takšnega potenaciala, kljub temu pa jemljejo njegovo pozorost in čas.

Preobremnjenost – niso vsi uspešni pri vzpostavljanju razmerja med delom in prostim časom, to velja tako za zaposlene, kot tudi za podjetnike. Nekateri enostavno ne znajo vzpostaviti sistema, ki bi deloval za njih, v šali včasih rečem, da podjetniki pogosto delajo za svoje podjetje, namesto da bi podjetje delalo za njih. Rezultat je preobremnjenost in želja po izhodu iz posla.

Naveličanost – tako kot ima vsak zaposleni legitimno pravico do tega, da se naveliča svojega delovnega mesta, se podobno dogaja tudi podjetnikom. Včasih podjetnik pride do točke, ko mu posel ni več izziv, dnevne aktivnosti postanejo dolgočasne in monotone, istočasno pa ima podjetnik že mnogo idej, kaj vse bi lahko v življenu še počel. Prodaja podjetja je lahko prvi korak k uresničitvi teh idej.

Nedonosnost posla – včasih pa se podjetniki odločijo posel prodati, ker enostavno ne zaslužijo dovolj. V podjetje so investirali svoj čas, denar in energijo, vendar vidijo, da jim posel vsega tega ne vrača. Prav takšne situacije pa lahko predstavljajo najlepše priložnosti za vstop v podjetništvo, saj je prevzem takšnega posla ponavadi poceni, pogosto celo mnogo ceneje, kot če se istega posla lotimo iz nič. Pri takšnih priložnostih je ključnega pomena, da se prevzemnik zaveda zakaj podjetniku ni uspelo in kaj lahko sam naredi zato, da bo iz posla naredil zgodbo o uspehu.

Karkoli že je razlog za prodajo podjetja, situacija lahko predstavlja lepo priložnost tako za vstop v podjetništvo, kot tudi za širitev obstoječega poslovanja, pomembno pa je, da ima prevzemnik svojo vizijo in željo po uspehu.

Če iščete svojo priložnost za prevzem utečenega posla, je baza podjetij, ki so naprodaj preko Borze posla lahko vaše izhodišče, na voljo pa smo vam tudi za posvet ali pomoč, tako pri prodaji, kot tudi pri prevzemu delujočega posla.