+386 51 868 868  |  podpora@borzaposla.si

FAQs

Kakšno podjetje je primerno za prodajo preko Borze posla?

Borza posla deluje, kot posrednik oziroma mediator pri prodaji zasebnih podjetij. Večina naših naročnikov so lastniki malih in srednje velikih slovenskih podjetij.

Ključni pogoji za možnost prodaje podjetja preko Borze posla so:
– zgodovina poslovanja vsaj 12 mesecev, podprta z ustrezno dokumentacijo,
– prodajna struktura, ki vključuje vsa sredstva, potrebna pri poslovanju,
– realna pričakovanja naročnika glede prodaje podjetja.

Koliko časa traja prodaja podjetja?

Prodaja podjetja je kompleksna transakcija, ki zahteva multidisciplinarna znanja in vpletenost strokovnjakov z različnih področij.

Celoten postopek prodaje zasebnega podjetja najpogosteje traja od 6 do 12 mesecev, pogosto tudi dlje.

Kako se ocenjuje tržna vrednost podjetja?

Pri ocenjevanju tržne vrednosti delujočega podjeta se najpogosteje uporabljajo dinamične metode vrednotenja, ki na vrednost podjetja gledajo skozi zaslužek.

Dafinicija zaslužka, ki je relevanten pri ocenjevanju vrednosti pa je odvisna od velikosti in strukture podjetja ter vloge lastnika pri poslovanju.

Podrobneje o različnih metodologijah vrednotenja zasebnih podjetij si lahko preberete v našem prispevku tukaj.

Kaj vse lahko vpliva na vrednost podjetja?

Na vrednost podjetja, poleg zaslužka, pomembno vplivajo tudi mnogi drugi notranji in zunanji dejavniki poslovanja. Nekateri izmed najpomembnejših dejavnikov so velikost podjetja, višina denarnega toka, zgodovina in trend poslovanja, vloga lastnika pri poslovanju, morebitne koncentracije dobaviteljev in kupcev, trendi v panogi, vstopne ovire itd.

Podrobneje si o metodologijah vrednotenja podjetij in dejavnikih, ki lahko pomembno vplivajo na vrednost podjetja, preberete tukaj.

Kdaj je pravi čas za prodajo podjetja?

Prodaja podjetja je običajno za podjetnika eden najbolj čustvenih dogodkov v življenju. Pravilno pripravljen in trdno odločen podjetnik pa je osnovni pogoj za uspeh pri prodaji podjetja.

Pravi čas za prodajo podjetja je tako takrat, ko je lastnik podjetja na ta korak resnično pripravljeni.

Kdo so običajno prevzemniki manjših, zasebnih podjetij?

Najpogostejši prevzemniki manjših, zasebnih podjetij so na eni strani podjetniki, ki s prevzemom obstoječega posla lahko svoje poslovanje čez noč razširijo in na drugi strani posamezniki, ki na ta način pogosto šele prvič vstopajo na svojo podjetniško pot.

V prvem primeru govorimo o strateških oziroma sinergijskih kupcih, v drugem primeru pa gre za operativne kupce, ki običajno poslovanje prevzamejo tako lastniško, kot operativno.

Ali moram razkriti identiteto podjetja, ki ga prodajam?

Diskretna obravnava je ena izmed prioritet pri prodaji zasebnega podjetja. Že sama informacija o tem, da je podjetje naprodaj, lahko pomembno vpliva na prav vsakega izmed ključnih deležnikov pri poslovanju.

Vprašajte se, kako se bodo na informacijo o prodaji podjetja odzvali vaši zaposleni, kupci, dobavitelji in tudi kako lahko to informacijo izkoristi vaša konkurenca.

Običajno se podrobnejše informacije o podjetju in poslovanju začnejo razkrivati šele, ko prevzemnik podpiše dogovor o varovanju zaupnih informacij.

Kakšne so prednosti prevzema delujočega podjetja?

Medtem ko podjetnika, ki posel začne iz nič, čakajo zahtevne naloge – poleg prave ideje in ustreznega poslovnega modela, so namreč za uspeh potrebni tudi ustrezno komuniciranje izdelkov oziroma storitev, uspešno pridobivanje prvih kupcev, oblikovanje internih poslovnih procesov, iskanje ustreznih poslovnih partnerjev,… pa je pri nakupu že utečenega posla ponavadi za vse to že poskrbljeno, naloga novega lastnika pa je, da s svežo vizijo in lastno podjetnostjo poskrbi za kontinuiteto poslovanja in nove poslovne uspehe.

Kako bom pri prodaji podjetja obdavčen?

Obdavčitev pri prodaji podjetja je v prvi vrsti odvisna od strukture prodaje. Pri prodaji poslovnega deleža (prodaja podjetja) je prodajalec (fizična oseba) obdavčen z davkom na kapitalski dobiček, ki je odvisen od obdobja imetništva poslovnih deležev, najvišja stopnja znaša 27.5%, po 20 letih imetništva pa prodaja poslovnega deleža ni več obdavčena.

Pri prodaji posla (prodaja sredstev), pa je za obdavčitev pomembna razlika med knjigovodsko vrednostjo sredstev in dejansko dogovorjeno prodajno ceno za ta sredstva, omenjena razlika v vrednosti pa se šteje kot prihodek podjetja in povečuje osnovo za davek od dohodka pravnih oseb (davek na dobiček podjetja).

Bolj podrobno o davčnih posledicah pri prodaji podjetja oziroma posla pa si lahko preberete v intervjuju z našo davčno svetovalko, intervju si lahko preberete tukaj.

Kako mi Borza posla lahko pomaga pri prodaji mojega podjetja?

Pri Borzi posla smo ponudbe dragih svetovalnih podjetij s področja združitev in prevzemov ter investicijskega bančništva prilagodili transakcijam z manjšimi, zasebnimi podjetji. Možnost prodaje podjetja, dejavnosti ali obrti pa tako približali tudi manjšim podjetnikom in obrtnikom.

Podjetnikom, ki razmišljate o prodaji svojega podjetja smo na voljo tudi za brezplačen uvodni posvet na temo vrednotenja in prodaje vašega podjetja.